Anmeldelse af Fullrate
Fullrate fusionerede med YouSee i januar 2020. Hvis du er en af deres mange kunder, er dit mobilabonnement overgået til YouSee.
Er du en forhenværende kunde hos Fullrate – og vil du gerne finde et alternativ til YouSee? Så klik ind på vores sammenligner på Mobilabonnement.dk.
Vores tjeneste er gratis og hjælper dig med at finde det mobilabonnement, der passer bedst til dine behov.
- Mobilabonnementer med rigelige mængder taletid og data
- Kørte på TDCs netværk
- Godt sortiment i webshoppen
- Betal i små bidder med Viabill
- Lukket – alle kunder overgået til YouSee
- Et lille udvalg af tillægspakker
- Ingen underholdningstilbud, selvom Fullrate som en del af TDC-koncernen kunne give kunderne flere tjenester – eksempelvis streaming af musik
Se tilbud hos andre udbydere
Om Fullrate (nu YouSee)
Fullrate fusionerede med YouSee i januar 2020. Hvis du er en af deres mange kunder, er dit mobilabonnement overgået til YouSee.
Er du en forhenværende kunde hos Fullrate – og vil du gerne finde et alternativ til YouSee? Så klik ind på vores sammenligner på Mobilabonnement.dk.
Vores tjeneste er gratis og hjælper dig med at finde det mobilabonnement, der passer bedst til dine behov.
Vi sammenligner tilbud fra alle de store teleselskaber. Du skal blot vælge din ønskede taletid og data, hvorvidt du gerne vil have bestemte tillægsydelser, og hvis der er et bestemt mobilnetværk, du foretrækker. Herefter bliver du præsenteret med en liste over de relevante abonnementer.
Historien bag Fullrate
Priser hos Fullrate
Om Fullrate (nu YouSee)
Fullrate fusionerede med YouSee i januar 2020. Hvis du er en af deres mange kunder, er dit mobilabonnement overgået til YouSee.
Er du en forhenværende kunde hos Fullrate – og vil du gerne finde et alternativ til YouSee? Så klik ind på vores sammenligner på Mobilabonnement.dk.
Vores tjeneste er gratis og hjælper dig med at finde det mobilabonnement, der passer bedst til dine behov.
Vi sammenligner tilbud fra alle de store teleselskaber. Du skal blot vælge din ønskede taletid og data, hvorvidt du gerne vil have bestemte tillægsydelser, og hvis der er et bestemt mobilnetværk, du foretrækker. Herefter bliver du præsenteret med en liste over de relevante abonnementer.
Historien bag Fullrate
Fullrate var et TDC-ejet selskab, der sælger mobilabonnementer, bredbånd, mobilt bredbånd og tv.
Det blev grundlagt af fem tidligere ansatte i Cybercity, der senere blev overtaget af Telenor. Den ene af Fullrate-grundlæggerne, Peter Magbæk, var år senere med til et stifte et andet mobilselskab, Plenti. I starten blev der kun solgt bredbånd hos Fullrate. TDC købte selskabet i 2009 for 400 millioner kroner. Siden blev produktsortimentet udvidet med mobiltelefoni, mobilt bredbånd og tv. I 2013 fusionerede Fullrate og mobilselskabet M1. Selskabet bruger i sagens natur TDCs netværk, der i 2016 blev kåret som det bedste i Danmark.
Simple mobilabonnementer
Fullrate havde fire forskellige abonnementer med faste månedlige priser. Det billigste gav dig 15 timers taletid, hvorimod resten var med fri tale. Alle mobilabonnement var med data, der kan bruges i hele EU. Prisforskellen på dem var ikke så stor, da den billigste lå på 149 kr./md. og den dyreste kostede 199 kr./md.
Derudover kunne du købe et forbrugsafregnet Basis-abonnement til en mindstepris på 99 kr./md.
Alle deres mobilabonnement havde en række tilvalgsmuligheder:
- Fullrate til Fullrate: Ring gratis sammen med andre Fullrate-kunder for 19 kr./md.
- SMS Udland: 50 kr. pr. SMS til udlandet for 20 kroner om måneden
- Mobil Udland: Halv pris på opkald til udlandet for 20 kroner om måneden
- 1 GB Datapakke: 1 GB/data for 20 kr./md. ved et almindeligt abonnement, 40 kr./md. ved Basis
- 5 GB Datapakke: Fem gigabyte ekstra data til 50 kr./md., eller 100 kr./md., hvis du var på et Basis-abonnement
Fullrate havde en simpel og overskuelig struktur for deres abonnementer, der gjorde det nemt at sammenligne priser og vide præcis, hvad du betalte for. Det er dog på bekostning af, at de ikke havde de vilde tilbud eller interessante tilkøb, der får dem til at stå ud blandt deres konkurrenter.
Hvis du er tidligere kunde i Fullrate, men overgået til YouSee, bør du kunne beholde din nuværende aftale og mobilabonnement. YouSee kan dog i fremtiden lave ændringer i dit abonnement, som teknologien og markedet ændrer sig. Derfor kan det være en god idé at tjekke dit abonnement med jævne mellemrum og sikre, at det passer til dig.
Fullrate app med flere nyttige features
Der, hvor Fullrate dog adskilte sig lidt fra sine konkurrenter, var deres app. Fullrate app’en var mere end en digital telefonsvarer.
Der var fem features, som Fullrate selv fremhævede på deres side:
- Optag samtaler: Du kunne både spole frem og tilbage i app’en eller downloade en samtale til din telefon
- Vis hemmeligt nummer: App’en viste dig præcis hvem, der ringede til dig, selv når de brugte skjult nummer.
- Forstyr ikke: Opret perioder eller bestemte tidspunkter, hvor du ikke må blive forstyrret af opkald
- Telefonkø: Opkald kommer i en telefonkø, så de ikke behøver ringe igen
- 118: Appen lader dig slå et nummer op i din voicemail, selvom de ikke er indkodet som kontakter på telefonen
Flere af disse funktioner er også tilgængelige for dig, hvis du har mobilabonnement hos YouSee. Hvis du er på mobil bredbånd eller fastnet skal et par af de tjeneste dog tilkøbes som del af deres Ekstra Service-pakke.
Mere fokus på bredbånd og tv
Fullrate gav ikke mange valgmuligheder omkring mobilabonnementer, men det var der til gengæld på bredbånds- og tv-delen.
Tv-kunder havde fire muligheder med kanaler fra de forskellige tv-netværk i hver pakke. I den mindste pakke var der 35 kanaler i almindelig opløsning og 16 kanaler i high definition. Den største pakke gav 45 almindelige kanaler og 24 i high definition.
Bredbåndsabonnementerne kom i tre udgaver. Der er stor forskel på hastighederne, men lille forskel på priserne. 25/2 megabit for 229 kroner, 50/10 megabit for 249 kroner og 100/20 megabit for 279 kroner. Fullrate kunne dog ikke levere alle hastigheder over hele landet, så der var et felt på hjemmesiden, hvor man kan slå sin adresse op og se, hvilket internetforbindelse selskabet kunne levere netop der – fuldstændig som alle konkurrenterne på markedet. Også bredbåndsforbindelserne kørte på TDCs infrastruktur.
Hvordan var Fullrates dækning?
Fullrate brugte TDC’s datanetværk, og havde derfor adgang til noget af den bedste dækning, du kunne finde i Danmark. Det betød også, at du ville kunne få en god data- og mobildækning, uanset hvor du var i landet. Dækningskortet viste, hvor den nærmeste sendemaste var i forhold til din adresse eller beliggenhed. Men det var ikke en garanti for, at du ikke fik en dårlig forbindelse i ny og næ.
Din dækning afhang i høj grad også af hvor mange andre, der brugte samme mast og netværk, mastens vinkel og om hvorvidt der var en bakke, træer eller bygning i vejen.
Klik på kortet ovenfor for at se Fullrates fulde dækningskort over Danmark.
”The Good Guy of WiFi”
I fem år havde Fullrate markedsført sig som en discountprodukt i den danske telebranche. Den let genkendelige discountgule farve kendt fra tilbuds og udsalgsskilte gik igen og speaken i diverse tv-reklamer fortalte om gode tilbud. I efteråret 2017 blev stilen lagt om. Fullrate vil fremover kendes som ”The Good Guy of WiFi”; et selskab, der hjælper kunderne med at udnytte nye teknologier bedre.
“Vi vil rigtig gerne appellere til tech-begejstrede i alle aldre og på alle niveauer, der er nysgerrige på de nye muligheder, som teknologien og forbindelsen tilbyder. Vi har arbejdet med tech-begejstrede som udgangspunkt for den endelige position, vores produkter og kommunikationen”, har Zia Rædkjær Jensen, marketing- og CLM-chef i Fullrate, fortalt Dansk Markedsføring.
Det nye slogan blev til “100% på” og selskabets medarbejdere spillede en stor rolle i den nye kommunikation, hvor de ofte kunne ses i en Steve Jobs-agtig positur og i sorte trøjer, som var det eneste den legendariske Apple-grundlægger var iklædt.
Som en del af den nye branding havde Fullrate lanceret et blogunivers med råd, tips og tricks og anmeldelser om mobiler, bredbånd og ny teknologi. Meget af det var egentlig ikke bundet op på Fullrates produkter, men der var selvfølgelig en klar bagtanke med alle blogindlæg om at brande sig selv som hjælpsomme eksperter på mobil-området.