Yousee: Sådan vil vi forhindre flere nedbrud

Yousee: Sådan vil vi forhindre flere nedbrud

Kasper Skov Jensen 12. juni, 2018

Danmarks største tv-udbyder, Yousee, har været ramt af en stribe af nedbrud de seneste år. Vi har spurgt, hvad de vil gøre for at forhindre, at det sker når i løbet af sommeren sætter sig til rette for at se de store sportsbegivenheder.

De Yousee-kunder, der åbnede udbyderens tv-app for at se lørdagens landskamp mellem Danmark og Mexico fik sig en slem skuffelse. App’en var nede på grund af problemer med en server. Yousee satte alle udviklere på sagen, og fik gjort appen brugbar igen med begrænsede funktioner.

Tilbage sidder sportselskende Yousee-kunder og spørger sig selv: kan det ske igen? Den store tv-leverandør fortæller, at man forsøger at forberede sig.

Læs også:Yousee om fri data: Det er en test

– Vi er alle mand på dæk for at forberede fodbold-VM i den her uge, hvor vi forventer nye rekorder på antallet af brugere på vores streamingtjeneste, siger Jacob Mortensen, tv- og bredbåndsdirektør hos Yousee, til Mobilabonnement.dk

Serverne kan du klare flere sportshungrende seere, lover direktøren.

– Vores streaming service bliver mere og mere populær med mere end 700.000 smartphones og tablets, der streamer hver måned. Vi er selvfølgelig kede af at have skuffet vores kunder, og for at forebygge det sker igen, fortsætter vi med at forbedre vores service hver dag. Vi har nu sørget for, at der er større kapacitet næste gang, så vi kan byde kunderne velkommen til flere gode oplevelser.

TDC Group, der ejer Yousee, har omkring 1,2 millioner tv-kunder.

Jacob Mortensen, tv- og bredbåndsdirektør hos Yousee (Foto: Yousee)

Vi ønsker at høre fra dig og opmuntrer til en livlig diskussion blandt vores brugere. Vær venlig at hjælpe os med at gøre Mobilabonnement.dk til et rart sted at være.