Utilfreds med dit mobilselskab? Disse teleselskaber havde den højeste kundetilfredshed i 2020

Mobilabonnement.dk 28. januar, 2021
mobilselskaber med højest kundetilfredshed i 2020

Er du træt af dit mobilabonnement?

Så skift til et af de mobilselskaber, der har de mest tilfredse kunder.

Hvert år undersøger analysevirksomheden LoyaltyGroup den samlede kundetilfredshed hos alle de store (og flere af de små) mobilselskaber. I deres årlige BrancheIndex™ Mobil kan du derfor se en opgørelse over de mobilselskaber, der har de gladeste kunder.

At andre er tilfredse med deres mobilselskab, er selvfølgelig ikke ensbetydende med, at du også ville blive det. Men en høj samlet kundetilfredshed viser ofte, at selskabet leverer et godt produkt, en god service – og gerne går skridtet ekstra for at gøre sine kunder glade.

Er du utilfreds med dit mobilselskab? Så vælg et bedre mobilabonnement fra en af selskaberne på listen forneden.

Mobilselskaber med den højeste kundetilfredshed i 2020

Resultaterne bygger på et spørgeskema, der er blevet udfyldt af 4.772 mobilkunder.

Da de større teleudbydere, per definition, også har flere kunder, vil der naturligvis være en overvægt af besvarelser fra kunder hos de mere populære teleudbydere. Derfor indgår mange af de mindre mobilselskaber ikke, da der ikke vil være tilstrækkeligt med besvarelser til at give et statistisk signifikant resultat.

Overvejer du at skifte mobilselskab, fordi du ofte mister dækning? Så læs vores analyse af hvilket mobilnetværk, der giver den bedste (og værste) mobildækning.

Hvilke kriterier er blevet brugt i undersøgelsen?

Spørgeskemaet fra LoyaltyGroup er blevet udfyldt af næsten 5.000 mobilkunder.

Resultaterne bygger på kundernes egen opfattelse af deres nuværende mobilselskab, baseret på syv kriterier:

  1. Produktkvalitet
  2. Servicekvalitet
  3. Værdi for pengene
  4. Image og omdømme
  5. Klagehåndtering
  6. NPS
  7. Loyalitetsindex

Produktkvalitet er selve den ydelse, de har købt. Dette vil ofte være en fysisk produkt, som hvis de har købt en mobiltelefon eller tilbehør gennem selskabet.

Servicekvalitet bygger på, hvor tilfredse kunderne er, når de har været i kontakt med mobilselskabets kundeservice.

Værdi for pengene er kundernes egen vurdering af, hvor godt deres abonnement er i forhold til prisen. Der er altså ikke tale om en nøje sammenligning af forskellige udbydere, men om kunden føler, at de får værdi for pengene.

Klagehåndtering er hvor god udbyderen er til at håndtere og løse klager ifølge kunderne selv.

NPS, eller Net Promoter Score, er et spørgeskema, der tager udgangspunkt i, hvorvidt kunderne kunne finde på at anbefale tjeneste til andre.

Loyalitetsindex er deres samlede bedømmelse af udbyderen.

God idé at undersøge dit abonnement hver 6. måned

I 2020 købte næsten hver fjerde af danskerne (24%) et nyt internet- eller teleabonnement. Tallene stammer fra Dansk Statistiks årlige undersøgelse, it-anvendelse i befolkningen, og omfatter både internet- og mobilabonnementer.

Og selvom et par af de abonnementer dækker nye brugere, såsom børn der får deres første mobiltelefon eller smartphone – eller flere nye abonnementer hos ens nuværende teleudbyder – er det også tegn på, at danskerne gerne skifter mobilabonnement, hvis de får et bedre tilbud.

Men selvom de tal er høje, går mange af os og er tilmeldt et mobilabonnement, der er dyrere eller dårligere end, vi kunne få fra et andet sted.

Det er derfor en god idé at undersøge markedet for mobilabonnementer mindst hver 6. måned. Så har du også ofte god mulighed for at ramme et godt tilbud eller en kampagne.

Vi ønsker at høre fra dig og opmuntrer til en livlig diskussion blandt vores brugere. Vær venlig at hjælpe os med at gøre Mobilabonnement.dk til et rart sted at være.