Tivoli-chef: Derfor laver vi virtual reality

Kasper Skov Jensen 31. januar, 2019

Den traditionelle forlystelsespark har lavet noget så utraditionelt som en virtual reality-oplevelse. Tivolis designchef forklarer hvorfor.

Mange mennesker forbinder Tivoli med rutchebane og candyfloss om sommeren. Men den gamle have åbner for en kort vintersæson fra 1. til 24. februar. En af de største satsninger er virtual reality-oplevelsen “Bring the Spring”, hvor man får briller på og en computer på ryggen og på en bane går rundt, som befandt man sig inde i den virtuelle verden.

Tivoli har som mål at blive en helårsattraktion, og her virtual reality et oplagt element til at lokke besøgende til i kolde og mørke tider, også de kommende år, mener Tivolis designchef.

Læs også:Video: Tivoli laver virtual reality-oplevelse

– Virtual reality er en god mulighed for at komme ind i varmen og få en pause fra kulden.  Jeg røber selvfølgelig ikke, hvad vi arbejder på fremadrettet. Men vi synes det her er så spændende, at det vil være oplagt og lige til højrebenet at gøre det samme med andre sæsoner, siger Jacob Helenius til Mobilabonnement.dk

(Artiklen fortsætter under billedet)

Tivolis designchef Jacob Helenius. Foto: Tivoli

“Bring the Spring” er en hyggelig oplevelse fra 12 år og opefter. Dermed adskiller det sig meget fra nogle VR-spil med zombier og rullende hoveder. Og det var et helt bevidst valg, fortæller designchefen.

– Vi startede arbejdet med det for omkring et halvt år siden med tanken om, at vi skulle have virtual reality for 12 år og opefter, til vores nye vintersæson. Vi er gået efter at gøre det eventyrligt, interessant og smukt, siger Jacob Helenius.

Du kan se mere til “Bring the Spring” herunder:

Vi ønsker at høre fra dig og opmuntrer til en livlig diskussion blandt vores brugere. Vær venlig at hjælpe os med at gøre Mobilabonnement.dk til et rart sted at være.