Teleankenævnet straffer Oister for brudt løfte

Kasper Skov Jensen 10. april, 2019

Det var et brudt løfte, da Oister hævede prisen på et mobilabonnement, som var markedsført til en fast pris “for altid”.

Betegnelsen “for altid” koster endnu en gang for lavprisselskabet Oister. Teleankenævnet har givet en forbruger medhold i en klage over prisstigninger på et mobilabonnement, der var blevet markedsført til prisen 79 kroner “for altid”. Forbrugeren, der havde to abonnementer får nu 2.000 kroner af Oister i kompensation. Mobilselskabet skal desuden betale 25.895 kroner i administrationsomkostninger til Teleankenævnet.

Læs også: Oister dropper fri data

Forbrugeren købte i 2014 to Oister-abonnementer til 79 kroner.I markedsføringen blev begrebet “for altid” brugt og forbrugeren mente derfor, at mobilselskabet ikke havde ret til at sætte prisen op med 10 kroner om måneden fra oktober 2017.

Oister forklarede i sin udtalelse til Teleankenævnet, at man i de abonnementsvilkår som forbrugeren accepterede forbeholdt sig retten til at lade prisen stige.

Forbrugerombudsmanden konkluderede i 2018, at Oisters brug af “for altid” var i strid med markedsføringsloven.  

Vi ønsker at høre fra dig og opmuntrer til en livlig diskussion blandt vores brugere. Vær venlig at hjælpe os med at gøre Mobilabonnement.dk til et rart sted at være.