Supermarked vil konkurrere med Netflix

Supermarked vil konkurrere med Netflix

Kasper Skov Jensen 30. juli, 2018

Endnu en streamingtjeneste er i støbeskeen.

Flere forskellige typer virksomheder har opdaget, at streamingtjenester er populære hos forbrugerne, så de forsøger at komme ind på et marked, hvor der i forvejen er mange valgmuligheder med Netflix , Amazon og HBO som de største. Ifølge kilder som The Wall Street Journal har talt med, overvejer den amerikanske supermarkedskæde Walmart at lancere sin egen streamingtjeneste.

Kilderne er ikke så konkrete på, hvilken type indhold den nye tjeneste i givet fald vil få, men målgruppen menes at være amerikanere, der ikke bor i storbyer. Det månedlige abonnement bliver angiveligt billigere end konkurrenterne Netflix og Amazon.

Få en streamingtjeneste med i dit abonnement. Se mere her

Planerne er stadig i en tidlig fase, og er ikke blevet vedtaget endnu. Walmart har dog søgt råd og vejledning hos den rutinerede tv-mand Mark Greenberg, der tidligere har haft chefstillinger hos blandt andre Showtime og HBO.

Læs også:Discovery overvejer global streamingtjeneste til 30 kr.

Walmart skal forberede sig på, at det koster rigtig mange penge at lave en streamingtjeneste. Netflix bruger 51 milliarder kroner på indhold i år, Amazons budget er mere end 25 milliarder og HBO bruger 17 milliarder kroner i år.

Vi ønsker at høre fra dig og opmuntrer til en livlig diskussion blandt vores brugere. Vær venlig at hjælpe os med at gøre Mobilabonnement.dk til et rart sted at være.