Succes hos Telmore kan resultere i lavere priser

Mobillise Lotte 28. september, 2017

Telmore har lavet et mobilabonnement til deres kunder, der helt bestemt adskiller sig en hel del fra en række af konkurrenternes mobilabonnementer.

Forskellen på et Telmore Play abonnement og mange af konkurrenternes er, at man har mulighed for at få sig en samlet pakke, der både inkluderer den populære streaming-tjeneste HBO Nordic, TV2 Play, Mofibo samt en masse andre forskellige indholdstjenester. Faktisk forholder det sig sådan, at man ved at have Telmore-play har intet mindre end 12 forskellige indholdstjenester.

Dette er et koncept, som forbrugerne har taget fremragende godt til sig, og der er den dag i dag ca. 22.000 kunder, som har valgt at få dette abonnement. Her er det værd at bemærke, at lanceringen af Telmore Play fandt sted for blot 9 uger siden.

Denne rivende udvikling i antallet er kunder hos Telmore er dog noget, som konkurrenterne kan mærke, og dette kan meget vel have en indflydelse på de priser, som vi vil komme til at se på mobilabonnementer i fremtiden.

Morten Imsgaard er teleanalytiker hos Sydbank og har udtalt, at dette nye og populære koncept som Telmore har lanceret kan få betydning for de andre konkurrenter, der er på markedet indenfor mobilabonnementer.

Med al sandsynlighed vil konkurrenterne forsøge at erobre markedsandele på de mange kunder, som gerne vil have en samlet løsning, der også inkluderer, at man får en række spændende indholdstjenester med i købet, og dette vil formentlig betyde, at vi som forbrugere i løbet af et stykke tid vil kunne opleve fald i priserne på disse populære pakkeløsninger.

Morten Imsgaard fra Sydbank har dog fortalt til Newspaq, at Telmore har fået lavet nogle helt særlige aftaler med de forskellige indholdstjenester, som konkurrenterne ikke bare kan kopiere fra den ene dag til den anden.

Han mener dog, at der på længere sigt vil komme lignende firmaer, der tropper op med abonnementsløsninger, der er i stil med det, som Telmore har lavet.