Spotify henter flere betalende brugere

Kasper Skov Jensen 01. november, 2018

Streamingtjenesten Spotify har fremgang i antallet af betalende brugere.

Der kommer flere, der vil streame musik uden reklameafbrydelser. I årets tredje kvartal havde Spotify en fremgang på fem procent i antallet af premium abonnenter. Nu er der i alt omkring 87 mio. betalende abonnenter, som udgør 90 procent af Spotifys indtægt.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

Resultaterne svarer overordnet set til analytikernes forventninger til streamingtjenestens kvartalsregnskab.

Læs også:Spotify vil lade gratisbrugere springe reklamer over

Det samlede brugerantal er 206 mio. Det vil altså sige, at der er 119 mio. brugere som Spotify skal tjene penge på enten ved at spille reklamer for dem, eller ved at konvertere dem til betalende brugere.

Det er endnu usikkert, hvordan det vil påvirke Spotify at Youtube tidligere på året lancerede Youtube Music og Youtube Premium, hvor man får både musik og reklamefrie Youtube-videoer.

Læs også:Anmeldelse: Glem Youtube Music – vælg Youtube Premium

Vi ønsker at høre fra dig og opmuntrer til en livlig diskussion blandt vores brugere. Vær venlig at hjælpe os med at gøre Mobilabonnement.dk til et rart sted at være.