Så mange har downloadet Lidls nye app


I omkring en måned har supermarkedskæden Lidl markedsført sin nye app Lidl Plus. Kæden er rigtig godt tilfreds med modtagelsen.

Supermarkedskæder kæmper en hård og drabelig kamp om forbrugernes tid og penge. For omkring en måned siden gik den tyske discountkæde Lidl i luften med sit seneste våben i kampen om kunderne: mobil-app’en Lidl Plus.

Læs også:Netflix tester App Store-finte

I app’en kan man bl.a. få eksklusive tilbud, og det er noget danskerne er glade for. På den måned, der er gået, er app’en blevet downloadet over 100.000 gange, fortæller Lidl til Mobilabonnement.dk

– Vi har oplevet stor opmærksomhed omkring Lidl Plus efter vores lancering, hvor vi på nuværende tidspunkt allerede har rundet 100.000 downloads. Responsen har været overvejende positiv, og antallet af tilmeldinger er fortsat stigende. Vi kan også se, at brugerne er meget aktive, og at de benytter sig af tilbuddene i appen, hvilket vi er meget glade for, siger, Thomas Thybo, der er Digital Manager for Lidl i Danmark.

Populariteten viser sig også på hitlisterne i de nærmest uendeligt store App Store og Google Play Store, hvor langt de fleste apps lever et meget stille liv, og med tiden også får en meget stille død.

– Vi har titlen som ”Mest populære app” i Shopping-kategorien på Google Play Store lige nu, og vi er desuden nr. et på Apples App Stores hitliste for kategorien ”Indkøb”. Lidl Plus har på landsdækkende plan kun været live i ca. en måned, så vi er selvfølgelig meget stolte og begejstrede over, at Lidl Plus allerede ligger nummer et på de to hitlister, siger Thomas Thybo.

Lidl har 115 butikker og flere end 2.550 medarbejdere i Danmark.