Coop vil udvide mobil selvbetjening til alle butikker

Kasper Skov Jensen 29. oktober, 2018

Inden årets udgang kan kunder i Fakta bruge “Bip og betal” i alle kædens butikker, mens det bliver indført i alle Coop-ejede supermarkeder i løbet af foråret.

Siden foråret har supermarkedskæmpen Coop testet app’en “Bip og betal”, der gør det muligt for medlemmer at scanne deres varer og betale på mobilen. Nu mener Coop, at systemet er blevet godt nok til at rulle ud i alle landets Fakta-butikker inden årets udgang, og i resten af Coops supermarkeder, Irma, Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, i løbet af foråret.

Selvbetjeningen skal blandt andet give medarbejderne mere tid til at holde butikken pæn, lyder det.

Læs også:Coop: Derfor lukker vi vores mobilselskab

– Vi vil gerne give vores kunder muligheden for en hurtigere og nemmere indkøbstur, hvor man kan se, hvad varen koster med det samme, hvor meget man eventuelt sparer, og hvad det samlede beløb er – og slipper for at stå i kø. Samtidig betyder det for vores medarbejdere, at vi får frigivet ekstra ressourcer til at holde orden i butikkerne, siger Lars Rasmussen, kommerciel chef i Fakta, til Berlingske.

“Bip og betal” fungerer ved, at kunden gennem app’en scanner en QR-kode ved indgangen. Derefter scanner kunden hver vare og lægger dem i en pose eller taske med det samme. Ved kassen scanner kunden så en ny QR-kode og betaler. Hvis skærmen lyser grønt, kan kunden forlade butikken. Lyser skærmen rødt, er kunden udtaget til kontrol, der udføres af en medarbejder for at sikre at det rigtige varer og det rigtige antal er blevet scannet.

Vi ønsker at høre fra dig og opmuntrer til en livlig diskussion blandt vores brugere. Vær venlig at hjælpe os med at gøre Mobilabonnement.dk til et rart sted at være.