Apple idømt 43 mio. kr. i bøde for vildledning

Apple idømt 43 mio. kr. i bøde for vildledning

Kasper Skov Jensen 20. juni, 2018

Apple havde ikke ret til at nægte iPhone-ejere kompensation, fordi de havde fået mobilen repareret hos en tredjepart.

Det er vildledende når Apple nægter at kompensere iPhone-ejere for fejl, med henvisning til, at mobilen tidligere har været repareret af andre end Apple. Det har en australsk domstol afgjort og idømt Apple en bøde på omkring 43 millioner danske kroner.

Læs også:Amerikanske mobilselskaber stopper med at sælge realtidsdata om kunder

Ifølge avisen the Sydney Morning Herald var sagen anlagt af de australske konkurrence og forbrugermyndigheder, fordi nogle iPhone-ejere blev nægtet kompensation efter fejlbehæftede systemopdateringer.

– Kunder og forbrugere har ret til at få foretaget reparationer af andre reperatører end Apple, så længe det ikke ødelægger telefonens underliggende system, lyder det fra Sarah Court hos de australske konkurrence og forbrugermyndigheder.

Vi ønsker at høre fra dig og opmuntrer til en livlig diskussion blandt vores brugere. Vær venlig at hjælpe os med at gøre Mobilabonnement.dk til et rart sted at være.